א-לה כפר גליון אוקטובר 172 | צעדת המירון

צעדת המירון

חזרה לחדשות

בשל עבודות הפיתוח הלא-נגמרות, אוטובוסים לא יכולים להגיע לקצה רחוב מירון. תלמידים המתגוררים ברחוב נאלצים לצעוד מאות מטרים בכביש מסוכן. המועצה: נעשים מאמצים להכשיר סובה בקצה הרחוב

עידוא דגן

בועז ורונית רון זוהר גרים ברחוב מירון 139. יש להם שני ילדים שלומדים בבית ספר קשת ובתפן. מאז פתיחת שנת הלימודים מסרבים נהגי האוטובוסים של ההסעות להגיע עד לתחנת אוטובוס שנבנתה ממש מול ביתם. זאת משום שאינם יכולים לסובב את האוטובוס בקצה רחוב מירון, שהוא רחוב ללא מוצא אך אינו מסתיים בסובה או רחבת חנייה, כמקובל ברחובות ללא מוצא בכפר. התחנה האחרונה אליה מוכנים נהגי האוטובוסים להגיע מרוחקת כחצי קילומטר מביתם, כך שילדיהם וילדים נוספים ברחוב נאלצים לנדוד כמה מאות מטרים בכל יום. וכך, פעמיים ביום, נאלצים ילדים לעשות דרך ארוכה למדיי בכביש שבחלקו אין עדיין מדרכות, ללא מעברי חציה או תמרורים, עם תנועת משאיות וכלים כבדים, המגיעים למקום להשלמת עבודות הפיתוח והבנייה.
בשורה של התכתבויות עם המועצה העלו בני הזוג את טענותיהם וביקשו את זירוז עבודות הפיתוח ברחוב מסיבות בטיחות, או הקמת סובה זמנית בקצה הרחוב כדי שההסעות יוכלו לאסוף גם את הילדים המתגוררים שם. "ההליכה ממקום ההורדה הנוכחי", כתבו בני הזוג באחד ממכתביהם, "כרוכה בירידה מסוכנת לכביש, היתקלות בטרקטורים, משאיות ופועלי בניין העסוקים בבנייה. הליכה כזו מסוכנת לילדים הן לבנים והן לבנות, מעבר לחוסר הנוחות בחורף".
דאוד, אחראי ההסעות מטעם נתיב אקספרס. טוען כי הובטח לו מהמועצה שבקצה הרחוב יוסדר מקום סובה זמני, מזופת, אך הדבר עדיין לא בוצע. לכן, לטענתו, אסור לנהגי האוטובוס להיכנס מעבר למקום הסובה הארעית הקיימת בשטח. בנוסף טען שהיות ובקצה הרחוב נבנית חומה ממש על שפת הכביש, הרי שגם אם יחופה הכביש לא תהיה לאוטובוסים אפשרות להסתובב.
עידו חגאי, ראש מנהל החינוך האחראי על שירותי ההיסעים, השיב לבני הזוג: "המועצה עושה מאמצים להכשיר את הסובה בקצה רחוב מירון. השבוע יוסיפו מצעים ועד החגים אספלט. יחד עם זאת ישנו בית פינתי המצוי בבנייה, אשר מונע מעבר של האוטובוס. עדכנתי את דאוד בנושא שגם האוטובוס של תפן ייכנס עד סוף הרחוב. חשוב לציין שבמידה ונמנע מהאוטובוס להיכנס עד קצה הרחוב קיימת מדרכה בחלק הצפוני של הרחוב אשר מאפשרת הליכה יחסית בטוחה". עוד ציין חגאי בתגובתו: "צריך לקחת בחשבון שיש מחיר למגורים ברחוב בהתפתחות. לשמחתי ולשמחת התושבים סיון הוביל לסיום האחריות של החברה לפיתוח והמועצה בתהליכי לקיחת אחריות על הפיתוח ביישוב, לכן היום יש כתובת לנושאים אלה במועצה".
מהמועצה נמסר עוד: "היינו שמחים שההסעות יגיעו עד קצה הרחוב. אנחנו מנסים להבין מדוע הנהגים לא נוסעים עד הסוף. במקרה של בועז ורונית רון זוהר מדובר על ילדה בת 12 ועל הליכה של כמה מאות מטרים בתוך הכפר. אנחנו לא רואים בכך סיכון שמחייב תגובת חירום. נושא הפיתוח ברחוב כמובן יבוא בכללתו על פתרונו עם השלמת אכלוס המגרשים".

בתמונה: אוטובוס ברחוב מירון, רגע לפני שהוא מגיע לקצה המסלול האפשרי.

צילום: עידוא דגן