א-לה כפר גיליון מאי 180 | מטיילים, תורמים ומכייפים

מטיילים, תורמים ומכייפים

מהנעשה בשבט עפר – סקירה תקופתית

בבוקר שבת אחת יצאו חניכי כיתות ט' וצוות המדריכים לטיול שכבתי שבסופו עברו החניכים את טקס ההבטחה המסורתי, בו הם מבטיחים להיות נאמנים למדינה ולתנועת הצופים. בפעולות שקדמו לטיול עברו החניכים תהליך ארוך וחשוב של בחינת ערכי התנועה, חשיפה לתנועות נוער אחרות ובחינת השייכות שלהם לשבט ולתנועה. חניכי הגדוד יצאו למסלול המחבר את כפר ורדים וחורבת געתון, שם נערך הטקס. במעמד מרגש ומשמעותי הבטיחו 43 חניכי הגדוד, ובסוף הטקס נערך מסדר בנוכחות חברי השכבה הבוגרת.
בשבועות שלפני פורים שקדו חברי השכבה הבוגרת על אירוע הפורימון ועל טיול החורף. הפעילים תכננו, שרטטו ובנו דגמים של מתקני קרקס, אך בבוקר פורים פתחנו עיניים וגילינו מזג אוויר גשום וסגרירי. "הצופה לא נופל ברוחו", ולכן הוחלט על דחיית האירועים. הטיול נדחה ל-17 באפריל והפורימון נדחה לשבת שאחרי פורים. במשך שלושה ימים עמלו חניכי השבט ובנו את התחנות הצופיות, ואלו שהתברכו בכישרון אומנותי עסקו בהכנת קישוטים. הפורימון הוכרז כהצלחה, מהגלגל הענק, דרך ספינת הפיראטים למגלשה תלולה, ועד לקוראת עתידות ובאולינג. תכננו וטרחו: איתן כץ, ניל שגיא, יעד רוטנר, אור לוי, נוה פרצי, יובל מרגוליס, ירדן גונן, גיא דוידוב, מאיה איזנשטדט, מורן סוקר, עומר מדם ודור אבירי.
בשבוע הראשון של פסח יצאנו לטיולי פסח. חניכי כיתות ד'-ו', חניכי כיתה ט' שיצאו לשם התנסות בהדרכה, וחברי השכבה הבוגרת נסעו לאיזור הרי ירושלים. טיילנו בעין קובי, שביל המעיינות ובסטף, לנו באוהלים בשני הלילות בחניון סע'דים, אכלנו, שרנו, טיילנו ונהנו. תודה להורים המלווים, וכמובן למנחם האחד והיחיד.
עם חזרתנו לכפר יצאו חניכי שכבת הנעורים, ז'-ט' לטיולי פסח שלהם, שהתקיימו במסגרת הנהגתית. חניכי כיתות ז' יצאו לטיול של 3 ימים לרמת הגולן בנושא 'חותרים למחתרת' – מחתרות וגרעינים של תנועת הצופים. צעדנו בשביל חוצה גולן, בנחל אל על ובמסלול המסתיים בבריכה המרהיבה של הישוב כנף הצופה לכנרת. לנו באוהלים, בישלנו לעצמנו את האוכל על מדורות, עברנו פעולות מגוונות, התגבשנו כשכבה ונהנו עם המדריכים.
חניכי כיתות ח' יצאו לטיול של 4 ימים מים לים. הטיול החל בחוף אכזיב, צעדנו בנחל כזיב, בשביל הפסגה ובנחל עמוד עליון ותחתון עד לכינרת. לנו בחניוני שטח ועברנו פעולות בנושאים שונים.
חניכי כיתות ט' יצאו לטיול בן 4 ימים של ניווט בהרי מנשה. החניכים חולקו לזוגות או שלשות והיו בקבוצות מעורבות עם חניכי ט' של הצופים מכל הצפון. לכל קבוצה הוצמד מדריך, אך על הקבוצה היה לנווט בעצמה במסלול, להעביר לעצמה פעילויות, לבשל ולדאוג לרווחתם.
בשבוע של יום השואה התכנסו חברי השכבה הבוגרת לשבוע שבט הוליוודי במיוחד. כל השבוע הגענו בערב למבנה, אכלו יחד ארוחת ערב, עברנו פעולות מעשירות, וישנו יחד כל חברי השכבה הבוגרת. במהלך השבוע דנו בסוגיית המדריך כמחנך, משמעות החינוך, וקיבלנו החלטות לגבי המשך פעילות השבט.
בשבת של אותו שבוע יצאנו כל חניכי השבט לטיול פתיחת האביב בנחל אביב דישון, אותו טיול שנדחה מפורים. המסלול היה מדהים ביופיו ומזג האוויר היה נהדר. בסוף המסלול נסענו לכיוון צומת צלמון למקום שנקרא "החאן הגלילי – המערה", שם אכלנו ארוחת ערב, עשינו מעגל מורל שבטי ורקדנו במסיבה שבטית מטורפת.
ועכשיו הקיץ לפנינו, ובמרכזו הצפונבורי שיתקיים בתאריכים 22 עד 31 ביולי. פרטים מלאים תמצאו באתר השבט www.ofer.zofim.org.il.