פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



כדאי שתדעו

טיולים, בילויים, אמנות, שופינג ובכלל. אוסף טיפים למטיילים בגליל המערבי / אייל כץ

חיי לילה 

שתיים בלילה, אתם מתים לצאת לבלות. מה עושים? הכפר הנוצרי מעיליא מציע חיי לילה תוססים, במונחים גליליים כמובן. מסעדת "המנגל והשיפוד" פתוחה בדרך כלל עד לשעות הקטנות של הלילה, ואפשר להזמין שם אפילו ארוחה בשרית מלאה. ברחוב הראשי פתוחים בית הקפה "אלריף" (עוגות, בקלאוות וקפה) ולידו פתוחה מסעדת "ז'אן פייר" המציעה שילוב של פיצות ושווארמה, ולא סתם – שווארמה מבשר לבן. וכן, השווארמה האחרת מגיעה גם כתוספת על הפיצה. לשים לב – בימי ראשון רוב העסקים בכפר סגורים. 
ממש על כביש 4 בנהריה, מול הכניסה לקיבוץ עברון, יש מרכול שפתוח 24 שעות ביממה – סברי ובניו. 
 

באוויר 

אפשר לראות את הגליל ממעוף הציפור. מיקי הרפז, טייס יוצא חיל האוויר ומדריך טיסה, מציע שירות חדש באזור. לבחירתכם, הוא יטיס אתכם ביום או בלילה, בבודדים או בזוגות לחוויה רומנטית מסעירה. המחיר, בניגוד לבילוי, לא בשמיים. לפרטים: 050-5372700. 
 

ביבשה 

אפשר לטייל באזור בכלי קצת יותר צנוע – אופנים. רני גפן מ-Ran-o-fun במושב שבי ציון (דרומית לנהריה) משכיר אופנים לתיירים במחיר של 20 שקל לשעה או 50 ליום שלם. הוא גם יציג בפניכם מגוון מסלולים, מהקלילים והמישוריים ביותר ועד לתלולים ואתגריים. טלפון: 04-9522334. סניף מעיליא:0774392133. 
 
 

בים 

חברת "טרק ים" מציעה (באביב ובקיץ) שיט בסירות טורנדו מהירות מחוף אכזיב לראש הנקרה, כולל תצפית לא שגרתית על הצוק היפהפה. החוויה ההרפתקנית מיועדת לילדים מגיל שלוש ומעלה, ומי שמגיע דרך האתר מקבל הנחה של 10 אחוז. מכביש נהריה – ראש הנקרה נכנסים לחוף בכניסה של "בננה ביץ'". נקודת היציאה ממוקמת דרומית לחוף (לתיאום: 04-9823671).  
 
* אם יש לכם רישיון צלילה תוכלו לגלות שצלילה בישראל זה לא רק אילת. גילי חיון ממועדון הצלילה "אינדיגו" בשבי ציון יכול לארגן לכם צלילה בספינה טרופה בקרקעית הים ובכמה שוניות נחמדות (04-9521919). 
מועדוני צלילה נוספים: 
seapool באכזיב www.zlila.co.il  
פוצקר בנהריה www.putsker.co.il 
 

וגם 4X4 

יוסי וענת הרצוג ממצפה הילה מפעילים טיולי ג'יפים, ומתאימים את החוויה לבקשות שלכם. אפשר ברגוע, אפשר הרפתקני, וגם משך הזמן גמיש (052-3741741, 04-9976207). 
 
טיולי חצבני מציעים טיולי ג'יפים מרהיבים בכל רחבי הגליל וכן חוויות שטח ואירועי פולקלור. (054-7770233, 052-4248248). אתר 
 
במושב דישון אפשר לצאת לטיולי טרקטורנים ולשלב חווית נהיגה מלאת אדרנלין בנופים מדהימים. לילדים מוצעים כלים מיוחדים ויש גם טרקטורונים זוגיים לרכיבה בשניים (052-2248814, 04-6997758). טרקטורון 
 
ב"גליל אטרקטיבי" במושב ספסופה מציעים טיולים הרפתקניים במגוון מסלולים, כולל ואדיות זורמים ומסלול קברי צדיקים. במקום חוויות שטח נוספות כמו סנפלינג וטיולי ג'יפים (04-6987948, 050-2479099). 
 

ועל הסוס 

באותו גליל אטרקטיבי יש גם טיולי סוסים. בכברית סוסים, חוות הסוסים של קיבוץ כברי, מוצעים טיולי זוגות רומנטיים, טיולי משפחות וטיולים לקבוצות. לתיאום: 050-7247054.  
 

טיול מזגן 

כמעט כל כביש באיזור מזמן לנוסעים בו נופים יפהפיים שלעולם אינם משעממים. כבישים יפים במיוחד הם הכביש מפקיעין לרמה ומשם לכביש עכו צפת. כבישים פחות מוכרים הם הכביש הצר והמפותל מג'ת לירכא. הכביש חוצה ערוץ נחל (בחורף יש בו לעתים זרימה) והנסיעה בו דומה לפרקים לבילוי ברכבת הרים. כביש נוף יפה נוסף הוא "כביש המריבה" מחורפיש לבית ג'אן, כביש שנסלל על ידי תושבים ללא תכנון ומקצר את הנסיעה בין היישובים הדרוזיים בערך פי ארבעה. בעלי רכבים פרטיים יוכלו להרגיש קצת כמו 4X4, ואפשר כמובן לקנח בבילוי בבית ג'אן. 
 

שני שווקים 

מחפשים שוק צבעוני? בעכו העתיקה תמצאו שוק שפועל שבעה ימים בשבוע ומכיל חנויות ירקות, תבלינים, דגים ופירות ים. בשבתות פועל גם שוק תרשיחא – עשרות דוכנים של פשוט הכל. בגדים, נעלים, תבלינים, בשמים, תכשיטים, ירקות ופירות, פיצוחים, כלי עבודה, מוצרי סדקית, ואפילו בירה לבנה ומוסיקה צרובה ברוסית, ערבית, עברית ואנגלית. אחד מדוכני הזיתים מציע שפע של זנים וסוגי כבישה, עם זיתים טובים במיוחד. חלק נכבד מהשוק מוקדש לירקות ובעונות ניתן למצוא שפע ירקות בלאדי אמיתיים (תטעמו מלפפון בלאדי או פאקוס - גדול). יש גם דוכן עם חלבה מצוינת מתוצרת עצמית, מסעדת בשרים וחומוס טובה – אל אמיר, ושתי קונדיטוריות טובות עם בקלאוות טריות, כנאפות חמות ועוגות נוספות. 
 

שופינג 

הגליל הוא אמנם לא חו"ל, אבל מציע כמה אפשרויות מעניינות של קניות בנוסף לשווקים (בעיקר עכו ותרשיחא, ראו למעלה). 
 
בקיבוץ כברי יש חנות גדולה ושווה לביגוד ולחפצי נוי. יש שם ביגוד והנעלה לכל המשפחה במחירים טובים, כולל בגדים שנתפרים במקום, מידות גדולות ומותגים. החנות פתוחה בכל יום עד 19:00, בשישי עד 13:30 ובשבתות עד 18:00. בשבתות יש ליד החנות שוק איכרים חביב עם הפעלות לילדים. 
 
אם כבר אנחנו בחפצי נוי, אז בסופי שבוע אפשר לקפוץ ל"אתנחתא" במושב בצת, ליהנות מארוחת בוקר טובה ולקנות כריות, מפות, פסלים או חפצי חן אחרים (050-7535797, 050-5200013). 
 
בעיירה הדרוזית ירכא פועלים מספר מרכזי קניות עם דגש על חנויות בגדים ענקיות. ב"אמש סטאר", למשל, תוכלו לנדוד בין ארבע קומות של בגדים ונעליים, כך שאם לא יצא לכם להגיע ללונדון השנה תסתפקו בגירסה הדרוזית ל"מרקס אנד ספנסר". בשבתות, אגב, פתוח ונורא צפוף. 
 
בגליל המערבי שני מרכזי קניות של "ביג": ביג רגבה על כביש עכו נהריה, וביג כרמיאל בכניסה המזרחית לכרמיאל. בשניהם מסעדות, אופציות בילוי לילדים, מרכולים, חנויות אופנה וחנויות רשת לכלי בית, חשמל ועוד.  
קניונים. בדרום נהריה שוכן קניון הצפון ובמעלות תמצאו את קניון כוכב הצפון הסולידי. קניון נוסף, בינוני בגודלו, נפתח לאחרונה בתרשיחא, ובכפר ורדים פועל מרכז קניות מוצלח למדי, עם קפה-מסעדה, חנות צילום, אטליז משובח, מרכול, חנות למטיילים ועוד. 
 

אם אתם בסביבה 

היישוב כפר ורדים מציע כמה תצפיות נוף יפות ואף כולל כמה "אתרונים" תיירותיים. שביל נורמן הוא מסלול הליכה מוצל ברובו שנפרץ ביוזמה אישית של יערן תושב הכפר. יש שם גם פארק מאובנים קטן, גן שעשועים ייחודי ופארק אקולוגי. בנוסף, גרים בכפר מספר אמנים שישמחו לארח אתכם ולהציג את פרי כישרונם ועמלם. תושבי המקום ישמחו להדריך אתכם אל האתרים השונים. כשנגמר מהכפר, אפשר לצאת ממנו לכיוון הכפר ינוח בכביש יפהפה ומשם להמשיך דרך ג'ת לכיוון כליל או לפנות שמאלה לכיוון ירכא וליהנות מכביש מאתגר נהיגתית וציורי במיוחד. 
 

העיר הגדולה 

שלוש הערים הגדולות באזור הן נהריה, עכו וכרמיאל. עכו, בנוסף לעיר העתיקה, מציעה מדרחוב ובו מספר מסעדות ובתי קפה. בנהריה אפשר לטייל בטיילת על החוף (בקיץ הומה שם) ובשדרות הגעתון. בשני המקומות מסעדות ובתי קפה לא רעים, כולל גלידת פינגווין המיתולוגית, הקיימת באותו מקום כבר יותר מ-60 שנה. כיום היא לא רק גלידה, אלא גם מסעדה מוצלחת ובית קפה. בכרמיאל, חוץ ממרכזי הקניות, אפשר לבלות בשדירה החדשה, מעין מדרחוב עתיר בתי קפה ומסעדות, רובן ברמה גבוהה. 
 

גבינה ואמונה 

לעדנה ואייל חפר ממצפה אבירים יש דיר עזים. בין שאר עיסוקיה, עדנה מכינה גבינות עזים משובחות. המכירה מתבצעת כך: במרפסת הפתוחה שבפתח ביתם ניצב מקרר ובו הגבינות הארוזות ואף צלחת עם חתיכות קטנות ובהן קיסם – לטעימות. המחירים (הנוחים) כתובים על המקרר, בצד מונחת קופה לתשלום ובקופסה נפרדת כסף קטן לעודף. כל דכפין מוזמן לקנות בשירות עצמי, גם כשאין איש בבית. והטקסט שמודבק על המקרר עונה על השאלה שבטח יש לכם: "גם חברים אמרו לנו שזה לא יעבוד, אבל בחרנו להאמין לאנשים וזה עובד. עובדה!". 
 

מתפנקים בסטייל 

בשנים האחרונות למדנו להתפנק והספא הפך לחלק בלתי נפרד מהסופ"ש (במיוחד עם הוא זוגי). "זואי ספא" בכפר ורדים ממוקמת בוילה מרווחת ומפנקת, ומציעה טבילה בג'קוזי, מגוון טיפולים וארוחת ערב של שף. המקום יכול להכיל ברווחה גם עשרה אנשים, אבל בכל זמן נתון יכולה לבלות במקום קבוצה אחת ויחידה (כאמור, עד חמישה זוגות). גם אם מדובר בזוג אחד רומנטי, באותו ערב הוילה כולה שלו וכל הצוות עומד לרשותו (לתיאום: 04-9576699, 052-4458497). 
 

אחלה ירקות 

כבוגר שוק הכרמל ושוק התקווה בתל אביב וכמנוי כבוד (מטעם עצמי) בשוק פייסל הגדול בנהריה (יותר נכון במזרעה הסמוכה) אני קובע: אין, אין כמו פייסל. ירקות טריים, שפע, מבחר, מחירים נוחים וחוויית קנייה ייחודית. מדובר בשילוב בלתי אפשרי כמעט של מרכול, מכולת ודוכן בשוק. מבנה ענק, עשוי ברובו מפחונים, שמכיל בתוכו גם קצת מוצרי סופר, אטליז ובעיקר ירקות ופירות טריים טריים, כולל פירות אקזוטיים שגם בצפון תל אביב תתקשו למצוא. הרבה בלאדי, תמיד הומה אדם, ואם אתם בקטע – תרביצו שם קנייה. 
 

ויופי של פטריות 

אבל פטריות טריות תקנו דווקא במושב מעונה ליד מעלות. אבי אמסלם מגדל שם פטריות שמפיניון ופורטבלו (אני מעדיף אותה) ומוכר אותן מהיצרן לצרכן. גם המחיר זול, גם לפטריה שקניתם יש פז"ם של מקסימום שעה מאז שנקטפה, וגם אפשר לעשות סיור קטן במנהרות הגידול. נחמד וטעים. (050-5344728).

תגובות לכתבה



  • הטרקטורון בדישון
    הטרקטורון בדישון
  • שביל המאובנים בכפר ורדים
    שביל המאובנים בכפר ורדים
  • הג'קוזי ב"זואי ספא"
    הג'קוזי ב"זואי ספא"
  • הג'יפ של יוסי הרצוג
    הג'יפ של יוסי הרצוג
  • החנות בכברי
    החנות בכברי
  • השוק בתרשיחא
    השוק בתרשיחא