פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



גדעון שמיר והעוגב. לאו דווקא בכנסיות

הצליל של הגליל

חלילים, גיטרות, פסנתר, עוגב, בזוקי, סנטור, סארוד, קערות טיבטיות, גונגים ועוד. המוסיקה של הגליל כוללת גם אנשים מעניינים ונופים מרהיבים / הדס כרמונה

בגליל גרים ויוצרים מוסיקאים רבים, והעיסוק שלהם במוסיקה מגוון. נכון, בצפון עוד אין יישוב דוגמת שדרות שמנפק להקות וכוכבים בסיטונות, אבל אפשר בהחלט לדבר על סצינת המוסיקה בגליל. חלק מנגנים מוסיקת עולם, אחרים מנגנים על פסנתר או על כלים שלא שמעתם מעודכם, יש מוסיקאים שמשתמשים בקולם, יש כאלה שבונים כלים ויש אפילו מוסיקאים שמשתמשים במוסיקה לריפוי. וכולם כאחד מאפשרים למאזין לעבור חוויה מרעננת עם משב רוח גלילית. 
 

עדה מוריאל 

ביום שבת בבוקר אפשר לנסוע לכליל, ישוב ציורי אקולוגי, להתארח בבית הצהוב של עדה מוריאל ולשמוע מנגינות, שירים וסיפורים מול נוף גלילי מרהיב. עדה עזבה את הארץ בגיל שמונה לטובת קנדה הצרפתית, אך לא הפסיקה לרגע להתגעגע אל הנופים והטבע הישראלים ואל שירי הרועים. כשחזרה נפגשה עם יוסף הדר ("ערב של שושנים") ועמנואל זמיר ("לי יומי ולי לילי"), ששיריהם נגעו לליבה. בהופעותיה היא שרה שירי רועים שלהם, שירי עמים אחרים, מוסיקה אירית, שירים עם ניחוח וודסוטוקי, שירים בצרפתית ועוד. את הופעתה היא מלווה בנגינה על כלים מודרניים וכלים אוריינטליים.  
עדה מופיעה לבד או עם דיאן, זוגתה לצמד עדה ודיאן שהוציא שני אלבומים, או בהרכבים אחרים, בפסטיבלים שונים וברחבי הארץ. ההופעה בבית הצהוב זורמת עם הקהל ויכולה להיות הופעה מוסיקלית נטו, הופעה מלווה בהסברים וסיפורים. את פני האורחים מקבלים תה קר מצמחי תבלין מקומיים, פירות ונשנושים. המעוניינים יכולים לקבל סיור צמחי תבלין. 
טלפונים: 04-9969540, 050-5601774. אתר: www.clil.net/ada
 

איתן ורדי 

איתן ורדי, אמן החליליות, מגיש מופע מוסיקלי ביודפת. המופע מורכב מפרקי נגינה קצרים ומגוונים ב-12 חליליות וחלילים שונים. הוא מתחיל במוסיקה קלאסית קלה עם משפחת חליליות הבארוק של אירופה, עובר לקטעי פולקלור עם חלילים אתניים מאסיה, אפריקה ודרום אמריקה, ומסיים בשירי ארץ ישראל בשיתוף הקהל. 
איתן מגיש את המופע שלו באולם קטן, שתוכנן ונבנה במיוחד להופעות. האולם נמצא ביודפת, ומשקיף על נוף מרהיב של הר עצמון, יודפת העתיקה ובקעת בית נטופה. הוא מכיל 55 מקומות ישיבה מרופדים, ויש בו מיזוג אויר, גישה נוחה לעגלות נכים, שירותים מרווחים ומזנון עם כיבוד קל. על במת האולם תערוכה קבועה של חלילים אתניים מרחבי תבל, ועל הקירות תערוכת צילומים. 
איתן הוא ממקימי הישוב יודפת, שם הוא גר ומלמד נגינה בפסנתר ובחליליות. ברזומה שלו הופעות רבות בפני קהל, בני נוער, בטלוויזיה וכן ארבעה תקליטורים. משך ההופעה גמיש, ואפשר להתאים את התכנית לגילאי המאזינים. 
טלפון: 04-9800084, 052-2251787. אי-מייל: [email protected] . אתר: www.eitanvardi.com
 

צלילים בגליל 

"צלילים בגליל" הוקמה לפני מספר שנים על ידי מוסיקאים שגרים ויוצרים בגליל, מתוך מטרה לקדם את המוסיקה בגליל וליצור מקור פרנסה יצירתי ומהנה עבור מוסיקאים. זו חבורה ייחודית של מוסיקאים ואמנים, המתמחה בהופעות מוסיקליות בטבע כאשר הקהל הופך לחלק בלתי נפרד מההצגה באמצעות שירה, ריקוד, תיפוף, אימפרוביזציה וג'אם סאשן.  
צלילים בגליל מקיימת מפגשים מסוגים שונים: ערבי טברנה גלילית המשלבים רקדניות בטן וכלי נגינה אתניים כמו עוד, בזוקי, ניי ולירה; סדנאות קצב וכלי הקשה; באדי פארקשן בשילוב סדנת קפוארה וקצב; קונצרטים בטבע של מוסיקה חובקת עולם עם כלי נגינה ייחודיים מקובה, אוסטרליה, אפריקה, סקוטלנד, תורכיה ועוד. 
המופעים של צלילים בגליל מתאימים לכל פעילות ולכל כיס. מסדנאות גיבוש לאנשי היי-טק, דרך סדנאות העצמה, עד ערבים רומנטיים ופעילויות למשפחה. כך שאם חשקה נפשכם במסע אוריינטלי, מסע אל תוך עצמך, ערב גלילי קליל, ערבי שירה או אקרובטיקה ברזילאית, צרו קשר עם החבורה הזו ושמעו מה יש להם להציע. 
משה שני, 050-7537124. 
 

שיר סופר 

שיר סופר שר בשלושה קולות, לבדו. הוא מפיק בו זמנית צליל בס נמוך, צליל אמצעי וצליל סופרן גבוה הנשמע כמו חליל, שביחד נשמעים כמו צליל אחד הרמוני. לשירה הזו קוראים "שירת הצלילים העילאיים" וזו שירה עתיקה שמקורה במונגוליה, טיבט וסיביר ושימשה בעבר לריפוי וטקסים. 
בנוסף ליכולת השירה המיוחדת, שיר מנגן על כלי נגינה רבים ומיוחדים כמו רבאב, סנטור, סארוד, קערות טיבטיות, גונגים, חליל סיני, משרוקיות ציפורים, פעמונים, צינורות, אוקרינות, נבל פה, קלאק מור, תוף קפיץ, תוף ים, פנטאם, משרוקית אף וקאלימבה. בביתו שבהררית מוזיאון אדיר של כלי מיתר, כלי נשיפה, קערות טיבטיות וגונגים. 
חלק גדול מהידע שלו רכש במסעותיו בהודו, מונגוליה וטיבט, שם גיבש תפיסת עולם מיוחדת המחברת את המוסיקה לחיים. הוא טייל ולמד גם במרוקו, תורכיה, כרתים, סין ועוד. שיר מטפל באמצעות קערות טיבטיות וצלילים עילאיים ונעזר גם בגונגים וקולנים. הוויברציות, הוא מסביר, פותחות חסימות, משחררות מתחים ומעניקות איזון אנרגטי. 
למידע על הופעות, למפגשים במוזיאון שבביתו ולתיאום הופעות, סדנאות וטיפולים: טלפון: 04-6778806. אתר: www.sheerel.com. מייל: [email protected]
 

טריו לוטם 

טריו לוטם התחיל את דרכו כהרכב מוסיקלי ייחודי המביא אל הקהל ניחוחות צלילים וקולות מתרבויות שונות סביב העולם. האנשים מאחורי הטריו הם שלי בן חיים על חליל צד, צבי ניר על גיטרה וליווי קולי ואורנה סוסק, זוגתו לחיים, על השירה. ההרכב מופיע באירועים שונים, החל ממופעים אינטימיים, ועד למופעי פארק מול קהל של מאות. המופע מבוסס על שירים מרחבי העולם – שירים שהכירו במקומות אקזוטיים כמו מוזמביק ורג'יסטאן וגם במקומות סולידיים כמו ארגנטינה ואירופה. החלק האחרון של המופע מוקדש לשירים ישראלים ושירה בציבור.  
שלי, בוגרת בית ספר רימון, מנגנת מאז ומתמיד בחליל צד. צבי ניגן על חליל בילדותו ומגיל 20 על גיטרה. אורנה הגיעה לשירה מתחום הפרפורמיות. היא למדה בבית הספר לתקשורת חזותית עם דגש על עבודה קולית. כיום היא מעבירה סדנאות – "מסתרי הקול האנושי", המיועדות לזמרים, מורים וכל מי שמשתמש בקולו. 
טלפונים: 052-4437244. האתר: www.triolotem.co.il  
 

דניאל (דן דן) גלאור 

דניאל (דן דן) גלאור הוא מוסיקאי רב גוני ורב פעלים. הוא מנגן על גיטרה, מפוחית, פסנתר וכלי הקשה, כותב שירים ומוסיקה. המוסיקה שלו מושפעת ממוסיקת קאנטרי ואירית משמחת ומקפיצה מצד אחד וממקורות אתניים ומוסיקה שקטה מצד שני. הוא מלמד מוסיקה במקומות שונים (כולל נוער בסיכון) ומעביר סדנאות שונות.  
דן דן מציע שני סוגי מופעים. האחד הוא מופע שלו של שירים סובבי עולם והשני הוא מופע משותף עם חלילן מסכנין אוסמה אבו עלי, נגן נאי (חליל ערבי). המופע שלהם מאשר כי המוסיקה היא אכן שפה מגשרת בין תרבויות ומהווה דוגמא טובה לשכנות ודו קיום.  
המופע יכול להתאים למבוגרים או למשפחות, ומשתנה בהתאם לקהל. דניאל ישמח להופיע במקומות קטנים סולו או בהרכבים שונים על כלים שונים, ואפילו מסביב למדורה עם תה צמחים באווירה אינטימית. אפשר להזמין הופעה אצלו בלוטם או אצלכם בצימר או אפילו בביתכם ולשיר איתו (מותר לזייף), שירי ארץ ישראל, שירים עכשוויים וגם בוב דילן וניל יאנג עם גיטרה ומפוחית. לבקשתכם. 
טלפון: 050-5626963. מייל: [email protected]
 

גיל בוהדנה וחגית רוזמרין – חליל בגליל 

גיל בוהדנה וחגית רוזמרין, זוג גם בחיים, הקימו את מרכז חליל בגליל בקיבוץ יסעור והם מנגנים, מופיעים, מלמדים ובקיצור נושמים חלילים. במרכז יש אוסף חלילים שנאספו מכל העולם והם שנים כבר מריצים בסטודיו או מחוצה לו מופע שנקרא "חלילים סביב העולם". המופע כולל מוסיקה אפריקאית, אינדיאנית, מהמזרח הרחוק, מהמזרח התיכון מוסיקה אירית ועוד. את החלילים מלווים גם כלים נוספים כמו דג'מבה, האנג ובירנבאום.  
חגית מנגנת על חליל כסולנית בהרכבים רבים (למשל "קטיפה שחורה") והשתתפה בפסטיבלים ובפרויקטים שונים בארץ ובחו"ל. לחגית מופע יחיד לילדים המספר את סיפור החליל מהקנה עד המודרני ומופע חדש, "על כנפי הרוח". 
גיל הופיע בהרכבים שונים, והגה פרויקט אקולוגי מיוחד, "אקו מיוזיק", הכולל מופע "צלילים מחצר הגרוטאות", עם כלי נגינה שבנה מחומרים ממוחזרים.  
בסטודיו שביסעור עורך הזוג מופעים קטנים בני כשעה ופעם בחודש נערך ביום שישי אחרי הצהריים מפגש "מקבלים את השבת בצלילים" במחיר סמלי.  
טלפונים: 04-9960343, 052-3481315. מייל:[email protected] . אתר: www.halilim.com
 

דסי אלעד 

דסי אלעד מנגנת על עוד, מלחינה ושרה, מוציאה בקרוב אלבום שנקרא "ליבי ער" ומופיעה מזה זמן בערב שירים הנושא את אותו השם. במופע מלווה אותה יובל טובי שמנגן על כלי מיתר ושותף לעיבודים וללחנים. השניים מופיעים יחד בכל הארץ. 
דסי למדה מוסיקה מכל מיני ארצות: מוסיקה הודית, ערבית ופרסית, וההשפעה שלהן ניכרת במוסיקה שהיא יוצרת כמו גם השפעתן של מוסיקת רוק ומוסיקה ישראלית. את השירים היא כותבת בעברית, אם כי אפשר לתפוש אותה שרה שיר בתורכית, ערבית או הודית, תלוי במצב הרוח. מהסלט המוסיקלי הזה יוצאת מוסיקה נעימה הקליטה לכל אוזן ולא רק לצרכני מוסיקה אתנית או מוסיקת עולם. 
דסי התחילה ללמוד מוסיקה בגיל ארבע כשהושיבו אותה ליד הפסנתר. לאחר כמה שנים עזבה אותו והמשיכה עם גיטרה, אך לא הייתה מסופקת עד שמצאה את העוד שפשוט עוזר לה להוריד מוסיקה שעולה לה בראש לתווים. אלעד נשואה ואם לילדה, גרה בכליל ומופיעה במקום יחד עם יובל, תושב כליל גם הוא. אפשר גם להזמין מופעים. 
טלפון: 054-4347477, 054-4291278. אתר: www.dassi.co.il
 

גדעון שמיר, בונה עוגבים 

גדעון שמיר הוא פסנתרן ובונה עוגבים. עוגבים הוא בונה כבר 40 שנה. בסדנה שלו, המשמשת גם כמרכז מבקרים, יש שלושה עוגבים בגדלים שונים המתאימים ליצירות שונות. העוגב הגדול, שגדעון מתכוון להגדילו עוד, כולל פדלים לרגליים, נבנה בסגנון סימפוני רומנטי, ומתאים ליצירות כמו של באך ומנדלסון. הצליל שלו עוצמתי מאוד ואם עומדים ממש קרוב מרגישים את הצלילים עוטפים מכל הכיוונים. גדעון עורך בסדנה מפגשים מוסיקליים המיועדים לקהל הרחב ומתאים גם לתיירים, בקבוצות או בודדים, בתיאום מראש. 
גדעון בנה 12 עוגבים הנמצאים כיום ברחבי הארץ, ותתפלאו, לא בכנסיות אלא בקונסרבטוריון, באוניברסיטאות ובשימושן של מקהלות. למעשה, הוא מסביר, זו טעות לקשר את העוגב רק עם כנסייה. אפילו בתרבות היהודית יש יצירות ייחודיות שנכתבו לחזן, עוגב ומקהלה. אפילו חשבו לבנות עוגב בבית הכנסת הגדול בתל אביב, אך הרעיון נגנז ונשאר רק מודל של העוגב אצל גדעון בסדנה. 
עוגב הוא בעצם כלי נשיפה. אומנם אנחנו מנגנים בו כאילו היה פסנתר אך מפוח דואג להזרים אוויר דרך צינורות. מלאכת בניית העוגב היא מאוד מורכבת ומשלבת מספר תחומים: מכניקה, אקוסטיקה, בנייה בעץ, עבודה עם מתכת וכמובן דרושה אוזן מוסיקלית ורקע מוסיקלי. דרך אגב, גדעון מחפש בימים אלו שוליה שימשיך את המקצוע. 
גדעון למד פסנתר ועוגב "לפני הרבה שנים" ב-Royal College of Music שבלונדון, ואת מלאכת בניית העוגבים למד בוולצר שבגרמניה. הוא הופיע כפסנתרן ולימד פסנתר אך שינה את מקצועו לבונה עוגבים בגלל אהבתו לכלי ובשל הצורך למלא חוסר, כי בארץ לא היה כמעט עוגב לרפואה בשנות השישים. גדעון מקווה שיותר אנשים ייחשפו לכלי המדהים הזה, המאפשר לנגן יצירות של באך בדיוק כמו שבאך התכוון שיישמעו, ויאמצו את העוגב ככלי הנגינה שלהם. הסדנה ממוקמת ביובלים. באזור התעשייה שבכניסה לישוב. 
טלפונים: 04-9998301, 052-8969384. מייל: [email protected].  
 

ג'ורג' סמעאן 

בשנות השמונים חבר סמעאן לדרורה חבקין ז"ל, והמפגש ביניהם יצר שילוב של מזרח ומערב, שירים בעיבוד מיוחד ללא רבעי הטונים המאפיינים את המוסיקה המזרחית. חבקין וסמעאן ערכו ג'ם סשנים בראש פינה. באחד הערבים הופיע אהוד בנאי עם הפרקשניסט שלו נועם הלוי. הג'ם באותו ערב התחיל כרגיל בתשע, אך הסתיים בחמש לפנות בוקר, ומאז בין בנאי לסמעאן יש חתונה קתולית וסמעאן הצטרף להופעות של בנאי. מאוחר יותר עבד סמעאן עם להקת שבע שהגיעה לגליל, עם מיכה שיטרית, עמיר לב ועוד. 
בגיל 11 החל סמעאן ללמוד לנגן מעצמו על כינור שמצא בבוידעם בביתו. בהמשך עבר ללמוד אצל המורה המקומי, שהתלהב ממנו מאוד וייעד אותו לגדולות. כשהתבגר עוד למד בקונסרבטוריון, שם רכש את השכלתו במוסיקה מערבית. חוץ מעוד וכינור מנגן סמעאן גם על סאז. 
סמעאן מופיע עם סאלם דרוויש, חבר ילדות וקרוב משפחה, ובהרכבים שונים ברחבי הארץ. בביתו שבגוש חלב – ג'יש, הוא עורך מופעים מתובלים בסיפורים על הכלים ובכלל, עם מסר חזק של דו-קיום. 
סמעאן יפתח ערב בביתו לעשרה זוגות ומעלה, אך אפשר גם להצטרף לערב מוזמן אחר. 
לפרטים: 052-2810433, 04-6987240.

תגובות לכתבה



  • שיר סופר. שלושה קולות ו-ויברציות מרפאות
    שיר סופר. שלושה קולות ו-ויברציות מרפאות
  • טריו לוטם. מוזמביק, רג'יסטאן וארץ ישראל
    טריו לוטם. מוזמביק, רג'יסטאן וארץ ישראל
  • דסי אלעד. עברית, תורכית, ערבית או הודית
    דסי אלעד. עברית, תורכית, ערבית או הודית
  • גדעון שמיר והעוגב. לאו דווקא בכנסיות
    גדעון שמיר והעוגב. לאו דווקא בכנסיות
  • גיל בוהדנה וחגית רוזמרין. יש גם קבלות שבת
    גיל בוהדנה וחגית רוזמרין. יש גם קבלות שבת
  • דניאל גלאור. מוסיקה הודית, כולל תפילה
    דניאל גלאור. מוסיקה הודית, כולל תפילה
  • מוסיקה בבית הצהוב
    מוסיקה בבית הצהוב