פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



פארק המשפחה בכרמיאל

עיר הפארקים

האטרקציה המרכזית שמציעה כרמיאל למטיילים היא פארקים, אבל יש בה גם מרכזי בילוי וקניות ועוד כמה סוכריות חביבות. / קרן דרוקמן אדיב

פארקים 

 
בכרמיאל כ-70 פארקים המפוזרים בכל שכונות העיר, והשטח הכולל של הגינון האינטנסיבי הוא כ-1700 דונם, מספרים חסרי תקדים בקרב רשויות מקומיות בארץ. נצא לסיבוב קצר בכמה מהבולטים שבהם. 
 
פארק גליל או פארק המחצבות. פנינה ירוקה זו, המשתרעת על פני שטח עצום של כ-100 דונם, מציעה שפע של טבע (30,000 צמחים ובהם 3,000 עצים שנשתלו במקום), בריכת מים עם צמחים ומפלים, פינות ישיבה מוצלות, אמפיתיאטרון ומצפה "ארבע הרוחות" הצופה על כרמיאל. בעבר שימש שטח הפארק לחציבת שיש, והוחלט לשמר את המקום כשטח ירוק. 
סמוך לפארק נמצאת חירבת זגג, שהיום משמשת כאתר ארכיאולוגי מהתקופה הביזנטית. באתר ישנה גת גדולה וניתן ליהנות מתצפית יפה על שכונות העיר. הגבעה נשארה במתכונתה הטבעית, ללא שתילות עצים וצמחים. 
מידי שנה בחול המועד סוכות מתקיים בפארק גליל מיזם הפיסול. השנה זה יקרה בתאריכים 26-28 בספטמבר. במהלך ימי האירוע ניתן ליהנות מאופן היצירה וללוות את האומנים בתהליך מראשיתו ועד סופו. בנוסף מתקיימות במתחם הפארק שפע של פעילויות לכל המשפחה. 
הפארק פתוח לציבור הרחב מהשעה 7:30 ועד 22:00, ללא תשלום. חל איסור על הכנסת בעלי חיים והדלקת אש. 
 
פארק המשפחה. ממוקם ליד בניין העירייה. הפארק תוכנן כך שיאפשר בילוי משפחתי חוויתי ייחודי. בפארק מתקנים ייחודיים שתוכננו תוך חשיבה על כל פרט מאפשרים מגוון פעילויות מהנות ומאתגרות, בשילוב צמחיה, מים, תנועה וספורט. 
 
פארק רבין הקרוי על שמו של ראש הממשלה המנוח, תוכנן על ידי האדריכל יהודה פרחי, ומתפרש על שטח של כ-60 דונם. בפארק ניתן ליהנות ממתקני משחק, מגרש גלגיליות, מגרש כדור סל, טיילת, מדשאות ופרגולות. בלב הפארק קיים אתר ארכיאולוגי עם עתיקות ושחזור פסיפסים אשר נמצאו באזור. 
 

באופנים ובאוטו 

 
סובב כרמיאל ממונע או באופניים 
מסלול הכלנית – הינו מסלול ממונע המקיף את כרמיאל ובו ניתן לעצור בתחנות שונות, פארקים, תצפיות מצפורים, טיילת. מומלץ להיכנס לאתר העירייה ולהוריד את המסלול, או לרכוש אותו בבית העירייה ב-5 שקלים. המסלול מסומן בסימון אדום מיוחד, וחובבי האתגרים יכולים גם לצעוד לאורכו. 
 
שביל שותפות 2000. שביל זה הוא שביל לרוכבי אופניים אשר מחבר בין כרמיאל למשגב ואורכו 35 ק"מ. השביל נסלל ברמה בינלאומית ומיועד לרכיבת שטח, לרוכבים מקצועיים כמו גם למשפחות ולחובבים. לשביל מספר נקודות כניסה ויציאה, וניתן לתכנן לאורכו מסלולים באורכים שונים ובדרגות קושי שנות. מאז שהוקם, נערכת בו מידי שנה תחרות לאופני שטח. לפרטים על מועד התחרות או קבלת מפת השביל 04-9902324.  
 
 

מרכזי מבקרים 

 
מרכזי מבקרים הם פיתרון נחמד להעביר חצי יום עם המשפחה, ללמוד משהו, להתרשם, להיחשף לעתים לתכנים שיווקיים, אבל בצורה קצת יותר אמיתית ומרשימה. בשני מרכזי המבקרים שסמוכים לכרמיאל יש לתאם ביקורים מראש. 
 
מרכז המבקרים של ידיעות אחרונות. ממוקם באזור תעשיה בר לב בסמוך לכרמיאל (על כביש 85, בין צומת אחיהוד לכרמיאל). הביקור כולל צפייה בסרט על הפקת עיתון, הסבר על עבודת העיתונאים, וסיור בבית הדפוס המרשים בו מודפסים מידי יום יותר חצי כמות העיתונים של "ידיעות אחרונות", כולל המוספים השונים וגם עיתונים נוספים. ביקור מרשים ביותר, כולל מכונת דפוס בגודל של בניין משותף, גלילי נייר עצומי ממדים, ואוטומציה מלאה מנייר לבן ועד לעיתון ארוז בחבילה עם כתובת הקיוסק, שמחכה לנהג המשאית במקום המיועד. ללא תשלום, קבוצות מ-15 איש, פרטים ותיאום בטלפון 03-9632251. 
 
מרכז מבקרים של שטראוס ממוקם גם הוא באוזר התעשייה ברלב, על כביש עכו-כרמיאל. המרכז מציע אטרקציות מגוונות הכוללות: סיור מודרך במפעל, צפייה בסרט תלת מימד, כניסה לחדר המצאות של מוצרים חדשים ומוזרים, וכן לטעום ממוצרי המחלבה. חובה להגיע לבושים במכנסים ארוכים ובנעליים סגורות. הסיור במפעל מיועד לילדים מגיל 7. ילדים מתחת לגיל 7 יוכלו לקחת חלק בפעילויות השונות אך לא יוכלו לקחת חלק בסיור בפס הייצור. הכניסה בתשלום סמלי. פתוח ביום ראשון בין השעות 12.30-17:00, ימים שני עד רביעי בין השעות 09:00-15:00, יום חמישי בשעות 9:00-12:00. בתיאום מראש 1800-777-777. 
 
חווידע. השם "חווידע" הינו צירוף של שתי מילים, חוויה וידע, ומשקף את מטרתו העיקרית של המקום – ליצור סביבת למידה בלתי פורמאלית, נעימה ומהנה כדי לקרב את הילדים אל עולם המדע. הפעילויות במקום מותאמות לחשיפה ראשונית אל תופעות מדעיות המוכרות לילדים מחיי היומיום. המוצגים פשוטים לתפעול ומאפשרים לכל ילד חוויה חיובית ומהנה. בימי החופשה ניתן להגיע למקום לפעילות משפחתית מהנה במקום מעוצב וממוזג. חווידע עובר בקרוב למבנה חדש בבית ספר הורביץ בכרמיאל ויהיה סגור לתקופת מה. מידע על מועד הפתיחה המחודשת – בעירייה. 
 

לכל המשפחה 

 
באולינג כרמיאל הוא מרכז בילוי לתושבי כרמיאל ויישובי הסביבה. המקום מציע 12 מסלולי באולינג וכן מסלולים המיועדים לילדים קטנים, ומתקנים אשר מסייעים להם לגלגל לכיוון הנכון. פתוח בכל ימות השבוע בשעות אחה"צ, גם בשבתות. בחגים וחופשות פתוח משעות הבוקר. החרושת 66, טלפון 04-9885323/4. 
 
העולם המופלא. מתחם שעשועים. מתקנים מתנפחים, ארבעה מסלולי גלישה באומגה מכוניות בימבה לפעוטות, משחקי סוני פלייסטיישן, בימת בידור והפעלות, סדנאות יצירה, מתקני קיץ מרעננים, קפיטריה עם ארוחות קלות, גלידות, חטיפים ושתייה קרה. החרושת 49, טלפון 04-9988550. 
 
ממלכת הילדים. משחקיה חדשה הממוקמת באזור קניון חוצות כרמיאל. המשחקייה כוללת מתקנים מתנפחים, נדנדות, מגלשות, בריכת כדורים, פינת פעילות לפעוטות, פינת פלייסטשן, ובית קפה. פתוחה בשעות אחר הצהרים.  
 

ספרים, שופינג ובילויים 

 
קפה ספר היא חנות הספרים יד שנייה השוכנת באזור התעשייה ברחוב החרמש 4. ניתן למצוא ספרים יד שנייה וחדשים, ובאתר האינטרנט של החנות ניתן לאתר ספרים ולקבלם בדואר. לאוהבי החיפוש הפיזי, מזמינה החנות לעלעל בספרים וללגום קפה או תה צמחים.  
טלפון 04-9981519. 
 
קניות ובילויים 
 
בכרמיאל שני מרכז\י קניות גדולים סמוכים, בכניסה המזרחית לעיר מכביש 85. 
 
ביג כרמיאל הוא מרכז קניות ענק, פתוח, הכולל חנויות אופנה, חנויות שירות, מסעדות מזון מהיר, מרכול, סופר פארם ועוד. רוב החנויות פתוחות גם בשבת.  
 
קניון חוצות כרמיאל שוכן ממש בסמוך לו. זהו קניון חדש יחסית, במתחם סגור, עם חנויות אופנה, חנויות רשת, חנויות לייף סטייל, מסעדות מזון מהיר ובית קפה. 
 
המדרחוב החדש הוא אזור בילויים חביב עם כמה מסעדות ובתי קפה, סמוך לעירייה בחלק הדרומי של העיר בשדרות קק"ל.  
 
המדרחוב הישן עבר לאחרונה עבדות שיפוץ וחידוש מאסיביות, וגם בו מספר מסעדות ובתי קפה. ממוקם ברחוב הגליל קרוב לקניון הישן סמוך לכניסה הראשית לעיר. 
 
 

ובעניין האוכל 

 
סקירה של כמה מבתי הקפה, הפאבים והמסעדות הבולטים בכרמיאל. 
 
המרפסת. ברחוב החרושת, הרחוב הראשי של אזור התעשייה בכרמיאל, קיים בית קפה המגיש ארוחות בוקר, צהריים וערב חלביות, קפה טוב, בירות ומשקאות, מאפים, פסטות ועוד. יש גם ערבי קריוקי ומופעים חיים לעתים. המקום פתוח מ-08:30 בבוקר עד השעות הקטנות של הלילה ומגישים בו את כל התפריט במשך כל שעות הפעילות. החרושת 35, טלפון 057-9377162.  
 
ביסטרו מקומי היא מסעדת שף באווירה חמימה וביתית. המסעדה נמצאת בשדרה המחודשת במרכז העיר כרמיאל (הנקרא גם "המדרחוב הישן", שעבר לאחרונה שיפוץ מאסיבי ומסתמן כמרכז בילויים חביב). המסעדה מציעה מגוון אפשרויות ישיבה, אם זה בחוץ על קפה או גלידה או קוקטיילים על הבר או בקומה נפרדת עם אווירה רומנטית ונעימה. התפריט כולל מגוון מנות של בשרים, דגים ופירות ים. יש גם מנות ילדים ומנות עסקיות באמצע שבוע. נשיאי ישראל 11, טלפון 04-9589589. 
 
אומנות בקפה. בית קפה גלריה בשדרה החדשה של כרמיאל ("המדרחוב החדש"), המאפשר למבקר ליהנות מקפה טוב ותפריט מגוון בשרי או חלבי, וכן ארוחות עסקיות כשאווירת האומנות שעוטפת את המקום מוסיפה עניין. אומני הסביבה יכולים להציג ולמכור את יצירותיהם בגלריה. המקום מציע גם הופעות כמו ערבי ג'אז או הרצאות בתחומי המיסטיקה והרוח. פתוח בכל ימות השבוע החל מהשעה 10:00. שדרות קק"ל 99, טלפון 04-9887880. 
 
פאב כרמיאל (PUB KARMIEL). פאב לגלאי 23 פלוס, מציע אווירה צעירה, דינמית עם נגיעות של למרכז הארץ למי שמבלה בצפון ומתגעגע. פתוח כל השבוע מ-21:00 עד ממש ממש מאוחר. המתכת 30 אזור התעשייה כרמיאל, טלפון 052-8656341, 054-7208730. 
 
פרנקלין פאב. בר מסעדה שכונתי אשר מגיש טאפסים, בשרים, פירות ים ועוד. היוצרים 19 איזור תעשיה בכרמיאל, טלפון 04-9885134. 
 
דולסה. גלידריה קונדיטוריה איכותית, המציעה גלידות, עוגות, מאכלי שוקולד ומתוקים נוספים מתוצרת עצמית, המיוצרים תוך הקפדה על חומרי גלם איכותיים. יש כמובן גם קפה משובח. ל"דולסה" סניפים גם בנהריה ובכפר ורדים. המדרחוב הישן, 077-4900414.

תגובות לכתבה