פנאי - פורטל התיירות של הגליל מערבי

כניסה ללקוחות
צימרים ובתי מלון מסעדות ואירוח אטרקציות ואתרים טיפולים וספא טיולים ומדריכים תרבות ואומנות שופינג ומתנות לקבוצות וארגונים

כדאי לכם



הבית של המאכלים

הם מנהלים מפעל מזון לכל דבר, רק שאת האוכל שלהם הם מייצרים בבית ועובדים כמעט לבדם. סיבוב טעים בין יצרני מזון ביתיים / נירית אושר

חלקם מייצרים את המטעמים שלהם ממש בתוך הבית, אחרים התארגנו במקום סמוך לביתם, ולכולם מכנה משותף אחד: הם באים קודם כל מאהבה גדולה, ורק אחר כך מנסים גם להתפרנס. בגליל המערבי מתגוררים מספר יצרני מזון ביתיים, שמציעים קרקרים, גבינות, סושי, פסטה ומאכלים נוספים. אייל עם המצלמה, הסיטרואן ואני יצאנו לסיבוב בין אנשים שהגשימו חלום, ומאוד ישמחו אם גם אתם תבואו לטעום. 
 
 

על טהרת הטבע 

חגית לידרור, כליל 
בבית אבן קסום המשקיף אל נוף נפלא גרה ומבשלת חגית לידרור. לידרור הפכה את הבישול לדרך חיים. היא חיה בתוך הטבע ומבשלת את הטבע. כמטפלת ומעסה היא מכניסה את יכולות הטיפול שלה אל האוכל אותו היא מכינה.  
לידרור מתמחה בין השאר בשיטת ה-Raw food, המבוססת על אוכל טרי, לא מבושל על טהרת המטבח הצמחוני. כך התכבדנו מיד עם בואנו באספרסו שעשוי בשיטה זו, על בסיס פולי קקאו טבעיים והיה טעים ברמות. עוד טעמנו ממוס שוקולד ובננה, גם הוא עשוי על פי אותה טכניקה.  
אלו כמובן רק דוגמאות. לידרור מציעה מגוון רחב של בישולים, מיני מטבלים וקרקים מאפה בית. מטבל ה"פסטרוזיליה" (פסטו עם פטרוזיליה, כמובן) שבה את ליבי, נדד אליי הביתה וחוסל תוך יומיים. הקרקים הבריאים על בסיס גרעינים וקמח כוסמין פשוט תאווה לחיך. גם מטבל העגבניות המיובשות והטפנד זיתים היו מעולים.  
אחרי ששבענו מהמאכלים שהכינה, יצאנו לטעום עוד קצת ישירות מהטבע, ממש כאבותינו הלקטים. הידעתם שגבעול של חרצית ממש מזכיר סלרי? ושפרח העירית טעים ביותר? אז קינחנו עם עלים ופרחים וחזרנו לשמוע מה עוד לידרור מציעה. היא מבשלת ארוחות שלמות לאורחי צימרים, כמובן בהתרעה של 24 שעות, היא מעבירה סדנאות בישול המתבססות על קינוחים טבעיים ובריאים או מאכלים צמחוניים, הכל על פי הדגשים של משתתפי הסדנה. הסדנאות מתקיימות לרוב בביתה, אך היא תגיע גם אליכם, ובכל מקרה בסיום הסדנה תיהנו מהמאכלים שבישלתם יחד. הסדנאות מותאמות אישית, אך אחת הסדנאות המבוקשות היא סדנת הורים וילדים כיפית במיוחד ליצירת שוקולד.  
עלות הסדנאות 160-350 שקלים למשתתף, תלוי בכמות המשתתפים ובמצרכים הדרושים. את הקרקרים, המטבלים ועוד מטעמים ניתן לקנות בשוק בכליל בימי חמישי ובשוק האיכרים בכפר ורדים בימי שישי.  
טלפון: 052-6464884, פייסבוק: חגית לידרור – בישולים. טיפולים. דרך חיים. 
 
 

חוויה יפנית  

צ'יזרו נושינו, כליל 
צ'יזרו נושינו, ילידת טוקיו, הגיעה לכליל לפני 24 שנים ביחד עם בעלה הישראלי. השניים הכירו ביפן, שם גם נישאו וילדו את ביתם הבכורה. לזוג חמישה ילדים. הקייטרינג שלה נולד מתוך קורס לבישול יפני אותו החלה להעביר במוזיאון היפני טיקוטין בחיפה. "התלמידים של הקורס הראשון הזמינו אותי לבשל בביתם, וכך לאט לאט התחיל לתפוס תאוצה הקייטרינג שלי", מספרת צ'יזרו. 
נושינו מציעה חוויה קולינרית ותרבותית מיוחדת במינה, המשלבת את הלכותיה השקטות והמחויכות, הכנסת האורחים יוצאת הדופן והטעמים היפנים. היא מגיעה לבשל בביתו של המזמין כשאת הממצרכים היא מביאה איתה. חלק מחומרי הגלם היא מקפידה לרכוש ביפן, במהלך הביקור השנתי שלה שם. 
בתקופה האחרונה צ'יזרו מכניסה קבוצות סועדים אליה הביתה. ישיבה נמוכה, בסגנן היפני המסורתי, וכמובן אוכל יפני של טבחית שנולדה וגדלה בארץ השמש העולה. יש גם אפשרות לרכוש מאכלים, אבל צריך להזמין מראש ולהגיע לקחת. 
המטבח של נושינו כולל מגוון סוגי סושי, סלטים יפניים מעולים, מרקים ועוד מנות יפניות של דגים ובשר. אנחנו דגמנו סלט של פטריות שיטאקי מתובל בשושמשום ומיסו שהיה פשוט משובח. אם אתם גרים בגליל או מתארחים באיזור שבין נהריה במערב לכפר ורדים במזרח, אפשר להזמין את נושינו ולזכות בחוויה מיוחדת, שונה וטעימה. נושינו מציעה תפריט מגוון בטווח מחירים של 200-280 שקלים כולל מע"מ לאדם, למינימום שישה אנשים. מי שרוצה להעשיר את ההכרות עם המטבח היפני יכול להזמין את צ'יזרו לסדנת בישול של כשלוש שעות. בסדנה מלמדת צ'יזרו את כל תהליך הכנת הסושי, החל משטיפת האורז עד חיתוך הדגים. הסדנה היא מעשית ומסתיימת כאשר המשתתפים נהנים מהמאכלים שהכינו. המחיר הוא 250 שקלים למשתתף, מינימום שמונה אנשים.  
יש גם אפשרות להזמין קורס בישול ארוך יותר, של 4-8 מפגשים. 200 שקלים למשתתף לפגישה, 10-12 משתתפים. 
להזמנות של ארוחה או טייק-אווי מומלץ להתקשר לפחות 24 שעות מראש.  
להזמנות ותיאום: 052-2696562.
 
 

מוסיקה של פטוצ'יני 

פסטה בלה, כברי 
בקיבוץ כברי פגשנו את חביב אסדו-סיני, כשהוא מערבב במרץ סיר ענק של רוטב שמנת. חביב, הטבח שמאחורי פסטה בלה, היה עד לאחרונה מוזיקאי, ורק לפני כחצי שנה התחבר שוב לאהבתו הנושנה מהתקופה שבה הכיר את עולם המטבח האיטלקי. חביב: "לפני 20 שנה בערך התחלתי כמלצר, הדרך של מוזיקאים להתפרנס, ולאט לאט התעמקתי יותר בתחום. עברתי לעבוד במטבח ולמדתי את רזי הבישול האיטלקי". 
פסטה בלה, שנולדה מהאהבה הזו, מציעה ללקוחותיה מבחר של פסטות, רביולי וטורטליני צבעוניים עבודת בית. הצבעים השובבים של הפסטות נוצרים על ידי שימוש בירקות ובחומרים טבעיים בלבד, ללא צבעי מאכל או חומרים משמרים. גם הרביולי והטורטליני ממולאים בתערובות של ירקות עם עשבי תיבול או גבינות עם עשבי תיבול. בנוסף, מציעה פסטה בלה מבחר רטבים מוכנים שישתלבו עם הפסטות.  
את הפסטות מאחסנים בפריזר הביתי (שלא יידבק) ואופן ההכנה מורכב מאוד: מוציאים מהפריזר, מוציאים מהאריזה ומכניסים לסיר עם מים רותחים. כשזה מוכן מסננים, משדכים לרוטב שהוכן מראש, ובתיאבון. אייל ניסה בארוחה משפחתית פטוצ'יני חמישה צבעים ושלושה סוגים של רביולי: רביולי תרד במילוי תרד, בצל סגול ועשבי תיבול, רביולי בטטה במילוי קרם בטטה, ורביולי במילוי ארבע גבינות ועשבי תיבול. ארבעת סוגי הפסטה זכו לשידוכים שונים עם שני רטבים מבית פסטה בלה: שמנת ומוצרלה ורוטב בטטה עם שמן זית ונענע. שישה סועדים חיסלו הכל, וכולם נתנו ציונים שנעו בין טוב מאוד למצוין. 
את הפסטות מוכר חביב בעיקר למסעדות ובתי קפה, אך גם הלקוחות הפרטיים מוזמנים. מתקשרים, מזמינים, ומגיעים לכברי לקחת. אפשר גם לפגוש את חביב או את איריס אשתו בימי שיש בשוק האיכים בכפר ורדים. 
קשר: 04-9952389, 052-4448706, ובפייסבוק. 
 

חקלאי פיקח 

עידן הפרי, בצת 
עידן הפרי נולד מאהבה, רצון לחבר בין העולמות של הזוג עידן ונדב אישח. עידן למדה הנדסת מזון ונדב הוא חקלאי דור רביעי ממושב בצת, שמגדל בעיקר מטעי בננות. וכך, על ידי שילוב הידע של שניהם, הקימו בני הזוג עסק של פירות מיובשים בריאים. בלי סוכר, בלי גלוטן, בלי חומרים משמרים או צבעי מאכל. הכל נעשה בעבודת יד ו-100% טבעי. והכי חשוב - גם ממש טעים. במקום ניתן למצוא גם קונפיטורות, גרנולות, חליטות תה והכל סביב הפירות שהם מגדלים במטעים שלהם או של חקלאים מקומיים בגלילי המערבי.  
תהליך הייבוש הייחודי שפיתחו מתבסס על ייבוש בטמפרטורה נמוכה בתנור, השומר על הערכים התזונתיים, המינרלים והויטמינים שבפרי. את המאכלים שמייצרים בני הזוג אפשר למצוא במרכז המבקרים של עידן הפרי בקצה מושב בצת, בין מטע הבננות ועצי האבוקדו, וגם בדוכן שלהם בשוק האיכרים של כפר ורדים מידי יום שישי. 
שעות פתיחה: א-ה 10:00-17:00, ו' 10:00-14:00, שבת 10:00-17:00. משק אישח, מושב בצת, 054-8089061, www.idanfruit.co.il.  
 

גבינת עזים משפחתית 

גלילי, מחלבת בוטיק, אבירים 
לפני 30 שנים הגיעו שרית רגב ובעלה לגליל והתחילו לגדל עדר צאן. שרית: "לפני שש שנים בערך החלטתי לעשות משהו נוסף. נסעתי לצרפת ללמוד על ייצור גבינות. שהיתי שם במספר חוות ולמדתי את כל התהליך מרגע החליבה ועד ייצור הגבינה. בהמשך נסעתי להשתלם גם באיטליה. חזרתי עם כל הידע והתחלתי ליישם אותו עם חלב העיזים מהמרעה שלי. מדובר בעשייה משפחתית מלאה. בעלי מגדל את העדר, אני אחראית על ייצור הגבינות, וגם שלושת ילדינו משתלבים, כל אחד לפי כוחו. הבכור למד ביוכימיה וזה כמובן מוסיף לידע שלנו, אחד הבנים משווק את התוצרת והשלישי עובד במחלבה". 
מחלבת גלילי מייצרת מגוון גבינות קשות ורכות ביניהן גבינת גאודה, פיקורינו, ברי, תום, קממבר, מורבייה ועוד. אייל, שטעם מספר סוגים בשוק האיכרים של כפר ורדים וגם רכש לביתו גבינת תום וגבינת קממבר, מעיד שמדובר בגבינות פשוט מצוינות.  
אחת המטרות של הדוכן בשוק היא קשר בלתי אמצעי עם קהל הלקוחות וקבלת משוב. שרית: "אנשים פרגנו לגבינות, קיבלתי פידבקים שכבר לא צריך לנסוע לחו"ל והנה מצאנו גבינות טעימות פה בארץ. יש גם כאלה שרוצים גבינות יותר מסריחות או יותר עמוקות בטעמים. זה מבחינתי חלק מתהליך הייצור".  
את הגבינות אפשר להשיג ברשת עדן טבע מרקט, טיב טעם, סטופ מרקט ובמעדניות מובחרות בתל אביב. בנוסף, לפני כחצי שנה נפתחה חנות לממכר התוצרת בבזאר התורכי בעכו. החנות פתוחה כל ימות השבוע, כולל שישי ושבת. 04-9870849, 072-249490, www.galilee-cheese.com . 
 

החברים התלהבו  

משו טעים, בן עמי 
משו טעים היא קונדיטוריה קטנה וביתית שמתמחה בעוגיות ובעוגות מחומרים יבשים. המבחר כולל עוגות בחושות, עוגיות בוטיק מיוחדות, עוגיות בריאות, עוגיות טחינה מקמח מלא, עוגיות ללא סוכר ועוד. נועה וולף-רוס מספרת: "אני מכינה את העוגיות כמו שעושים בבית. הכל עבודת יד עם הפרודוקטים הכי יקרים ואיכותיים, ללא שימוש באבקות ובתחליפים". 
משו טעים נולדה לפני ארבע שנים במה שהחל כתחביב. "תמיד הייתה לי משיכה לקולינריה", אומרת נועה. "עבדתי כמלצרית, מנהלת מסעדות, ניהול קייטרינג ועבודה בצמוד לאחד השפים. לפני ארבע שנים הייתה תקופה שלא עבדתי, ויצא שכל היום ביליתי במטבח ואפיתי. היינו זוג צעיר, וכמה עוגיות כבר יכולנו לאכול? אז התחלתי לחלק בעסק של בעלי, אנשים טעמו, התלהבו וביקשו לקנות. זה היה החלום שלי, ובעלי התומך אמר שבמקום לחפש עבודה, עדיף שאהפוך את האהבה שלי לעסק".  
את העוגיות והעוגות של נועה אפשר להשיג בדוכן בשוק האיכרים בכפר ורדים בימי ו', במספר מעדניות במשגב, ופשוט להתקשר, להזמין ולהגיע למושב בן עמי לקחת. 
נועה וולף-רוס, משו טעים, מושב בן עמי 050-4767273. 
 

יצרנים נוספים 

כי לא אצל כולם הצלחנו לבקר 
 

עוגות קסומות, מעלות 

עמנואל גדעון התחילה לאפות עוגות קסומות דרך הילדים שלה לפני שש שנים. גדעון: "הבן שלי היה בן שלוש והתחלתי לקשט עוגות לימי הולדת. ההורים של חברי הילדים התחילו להתעניין ולבקש שאכין עבורם עוגה, ומפה לאוזן זה התגלגל לעסק של עוגות מעוצבות עם בצק סוכר". 
גדעון הגיעה לגליל לפני כשנה מתל אביב, ועכשיו היא מציעה ממגוון מוצריה לתושבי האיזור. אם אתם רוצים עוגה מעוצבת מומלץ להזמין 3-4 ימים מראש, אבל אפשר ליהנות גם מעוגיות חמאה מצופות בסוכר, כדורי שוקולד מקושטים ועוד. הדגש הוא כמובן על העוגות המעוצבות לאירועים מיוחדים: ימי הולדת, בת מצוה, בת מצוה וגם עבור מסיבות למבוגרים. גם את עמנואל אפשר לפגוש בשוק האיכרים בכפר ורדים בימי שישי. 
קשר: 054-664239. 
 

תנילי קרקר, כפר ורדים 

המהפך של נילי אלדר היה מפתיע: ממורה נערצת לשל"ח, היא הפכה לאופת קרקרים. אלדר, תושבת כפר ורדים החליטה בגיל 50 ואחרי 25 שנים במערכת החינוך לעבור לאהבה השנייה שלה אחרי אהבת הארץ והטבע, אפיית קרקרים. אלדר החליטה להוציא את הקרקים מהבית אל כלל הצרכנים. וכך, בקומה העליונה של ביתה, התחילה לאפות.  
הקרקרים של "תנילי קרקר" כוללים קרקרים מקח לבן וקרקרים מקמח כוסמין אורגני. כל הקרקרים נאפים ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל ומשפרי אפייה. הקרקרים מגיעים במבחר תיבולים אורגניים של קצח, זעתר, בצל, אניס, קינמון ועוד. בנוסף, ניתן ליהנות גם מהלחמים של אלדר, לחמים מקמח כוסמין ומגרעיני כוסמין מונבטים.  
את הקרקים אפשר לטעום בשוק האיכרים של כפר ורדים בימי ו', 9:00-14:00, ואפשר להגיע ישירות למאפיה בתיאום טלפוני, או לקבל משלוח הביתה.  
קשר: 052-3772907, www.tnilicracker.com, או בפייסבוק. 
 

יוגורטים וגבינות, דנה לב, כליל 

המחלבה הקטנה של דנה לב פועלת כבר כעשר שנים, כשהדגש הוא על עבודה ידנית בכל שלבי תהליך הייצור, מה שמבטיח "טעם של בית". תהליך החליבה הוא ידני, וכך גם הפיסטור והגיבון הסופי. דנה מייצרת כל מה שקשור לחלב עיזים. חלב, יוגורט, גבינות רכות, גבינות צאן, לבנה, ספרדית קשה, קממבר עם עלי גפן ועוד, והכל ללא חומרים משמרים. 
לב: "התחלתי מהאהבה שלי לבעלי חיים. לקחתי עז אחת ואחר כך עוד אחת ועם הזמן גדלתי". את המוצרים של דנה אפשר לרכוש אצלה בסופי שבוע בכליל, בקיבוץ בית העמק ובמאפיה של כליל בימים א', ג', ו-ה'. 
ליצירת קשר: 052-6342859.  
 

שמן הזית של שפרה איינשטיין, בצת 

כבר 12 שנים ששיפרה איינשטין מייצרת שמן זית מהזיתים שגדלים בכרם הזיתים של המשפחה במושב בצת. איינשטיין: "אני מקפידה מאוד על השמן, לא מוכרת שמן שהחומציות שלו מעל המותר. כיוון ששמן זית לא שומרים בשמש, מי שרוצה לרכוש מוזמן להגיע אליי לבצת".  
השמן נמכר במיכלים של 18 ליטר או 4 ליטר. אם אתם רוצים 2 ליטר, יש להזמין מראש. גם ההחלטה למכור במיכלים גדולים יותר נובעת משיקולי הקפדה על איכות שמן הזית. מסתבר שעדיף כמה שפחות לגעת בו עד שלב השימוש. 04-9809666, 050-9808225, משק 12 במושב בצת. 
 

הגבינות של עדנה, משק חפר, אבירים  

אייל ועדנה חפר מתנהלים קצת אחרת. אייל, בין שאר עיסוקיו, מגדל את העיזים וחולב אותן, ועדנה מייצרת את הגבינות. כל הגבינות הן מחלב עיזים תוצרת בית, והמבחר כולל גבינות רכות, חצי קשות וקשות, גבינת חלומי, יוגורטים טבעיים ללא תוספות.  
את הגבינות אפשר לרכוש במשק חפר באבירים בשיטת המקרר הפתוח. כל התוצרת נמצאת במקרר שירות עצמי בחצר הבית, יש מחירים על הגבינות, יש אפילו קופה עם כסף קטן לקחת עודף. עדנה ואייל חפר עובדים בשיטת האמון ומסתבר שזה עובד. כל אחד יכול להגיע 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, לקחת ממה שיש ולשלם. זה עובד להם כבר למעלה משבע שנים.  
מי שרוצה מוזמן לערוך פיקניק ביער אבירים ליד הדיר ב"דיר קפה" של משפחת חפר, מתחם פיקניקים עם מטבח שדה מאובזר שכולל מצרכים הדרושים לפיקניק, ערכת קפה ועוד. גבינות כבר הבנתם שקונים לבד, ולידן יש גם יינות שניתן לרכוש באותה שיטה.  
ליצירת קשר: 052-5832632, www.makombalev.com.

תגובות לכתבה

  1. תגובה
    אנחנו בודקים כמה דברים
    אברהם מכפר ורדים, 20/01/2014 11:42
  2. כנאפה
    מישהו יכול להמליץ על כנאפה טובה?
    ארנון מחיפה, 14/01/2014 15:01


  • חגית לידרור. על טהרת הטבע
    חגית לידרור. על טהרת הטבע
  • חגית לידרור. על טהרת הטבע
    חגית לידרור. על טהרת הטבע
  • חוויה יפנית.   צ'יזרו נושינו,  כליל
    חוויה יפנית. צ'יזרו נושינו, כליל
  • מוסיקה של פטוצ'יני.  פסטה בלה, כברי
    מוסיקה של פטוצ'יני. פסטה בלה, כברי
  • חקלאי פיקח.  עידן הפרי, בצת
    חקלאי פיקח. עידן הפרי, בצת
  • גבינת עזים משפחתית.  גלילי, מחלבת בוטיק, אבירים
    גבינת עזים משפחתית. גלילי, מחלבת בוטיק, אבירים
  • החברים התלהבו.   משו טעים, בן עמי
    החברים התלהבו. משו טעים, בן עמי
  • הגבינות של עדנה, משק חפר, אבירים
    הגבינות של עדנה, משק חפר, אבירים
  • תנילי קרקר, כפר ורדים
    תנילי קרקר, כפר ורדים
  • יוגורטים וגבינות, דנה לב, כליל
    יוגורטים וגבינות, דנה לב, כליל